Pick your language for posts | Escolhe o idioma para os posts


Sunday 11 January 2015

Week 3 - weight loss journal

5th to 11th of January

Hey there =)

Is it Sunday again? Feels like this week just flew by. I've been very sick this week and not very hungry, so I haven't been eating a lot, mostly small easy to make food. This week was also very very stressful, I had a university exam that really got my nerves up but now I'm feeling much better. I went to the doctor for a check-up and she congratulated me on my weight loss and my blood pressure is much better than it was the first time I went there. The highlight of my week was going shopping yesterday to check on the sales so expect a blog post about what I got (I walked a lot, that should count as exercise right?).

Measurements

Height: 164 cm
Waist: 90 cm (-1)
Hips:114 cm (+1)
Thighs:77 cm
Chest:113 cm

Food Journal

As I mentioned previously I haven't been in the right mindset for cooking, so I've just been trying to find easy to make food. My mom got me a bag of frozen Chinese vegetable mix which is super easy to make and tasty, just need to throw it in a pan, let it thaw and add some spices. I've been drinking plenty of orange juice to help with my cold and eating soup for dinner. As snacks I've been having yogurt with some almonds chopped up or clementines. I've also been drinking hot milk with a little bit of coffee mixed in - I'm not a coffee fan, so I don't drink a lot of it. My water intake has gone down a bit this week, to around 1.5L a day.



Exercise

On Monday I started exercising but about 10 minutes into it I was feeling really down, weak and out of balance, so I stopped. Waited a few days before exercising after that because I was feeling sick. So I exercised only on Friday, dance video, 40 minutes.

5 a 11 de Janeiro

Olá a todos =)

É difícil acreditar que já é Domingo outra vez, sinto que esta semana passou a correr. Tenho andado a sentir-me muito doente esta semana e mal tenho tido fome, por isso comi só coisas muito simples e rápidas de cozinhar. Também andei muito nervosa, tive um exame na faculdade que  me causou muita ansiedade mas já estou bem agora. Fui ao médico para uma consulta de rotina e deram-me os parabéns pela perda de peso, o que é sempre um grande incentivo para continuar. A minha tensão arterial também está muito melhor do que da primeira vez que lá fui. O ponto alto da semana foi uma ida às compras ontem para ver os saldos, por isso esperem um post sobre o que comprei (e andei imenso, deve contar como exercício certo?).

Medidas

Altura: 164 cm
Cintura: 90 cm (-1)
Anca:111 cm (+1)
Coxa:77 cm
Peito:113 cm

Comida

Como disse anteriormente não tenho estado com vontade de cozinhar por isso tenho só comido coisas rápidas de fazer. A minha mãe comprou-me uma mistura chinesa de legumes (aquelas congeladas) que é bastante fácil de cozinhar, basta meter numa frigideira a aquecer para descongelar e adicionar especiarias a gosto. Tenho também bebido bastante sumo de laranja para ajudar com a constipação e comido sopa ao jantar. Para o lanche tenho comido iogurte com amêndoas ou clementinas. Também bebi leite leite com um bocado de café, o que não é costume pois não só não sou grande fã de café como deixei praticamente de beber leite por razões que posso contar mais tarde. Bebi menos água do que na semana passada - cerca de 1.5 litros por dia.



Exercício

Na segunda-feira comecei a fazer um vídeo de dança mas parei ao fim de 10 minutos, estava a sentir-me fraca e a perder o equilíbrio - não devia ter sequer começado com a constipação com que estava. Esperei uns dias para ver se melhorava e só fiz exercício na sexta-feira, um vídeo de dança de 40 minutos.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...