Pick your language for posts | Escolhe o idioma para os posts


Friday 15 May 2015

It's my birthday!


Happy birthday to me =)

Another year has passed it seems, even though I'm just a day older than I were yesterday. Now when someone asks my age I'll awkwardly reply 22 and correct it right after to 23, takes some getting used to. I had planned to host a giveaway today but I didn't have much time to prepare it so I'll postpone it for a bit but it's coming.

The picture above is from my 18th birthday, feels so far away now. I remember not being excited of turning 18 (even though I was suuuper excited for the party that I threw that day with all my friends there). Turning 18 meant stepping into the adult world, a world I didn't feel prepared for, and all the responsibility and pressure that comes with it.

I used to love my birthday and all the attention I get, but now to be honest it lost a bit of it's charm. Now it's just the realisation that time is moving and I'm growing older (I have a bit of a Peter Pan syndrome going on). Don't get me wrong, I love the fact that it's my day, I still like the party aspect of it, just not what it means. Maybe I'll grow into one of those people that think getting old is the best thing ever because it makes you wiser but, for the time being, I wish I could freeze time and remain young forever.

Just wanted to stop by and say hi, hope your day is going well, mine just got better with some chocolate birthday cake!

Talk to you soon

Parabéns para mim =)

Parece que passou mais um ano quando, no entanto, sou apenas um dia mais velha do que ontem. Quando me perguntarem a idade irei responder 22 e corrigir imediatamente para 23, demoro sempre uns tempos a habituar-me à mudança de idade. Tinha planeado fazer um sorteio hoje mas não tive tempo de o organizar pelo que terá de ficar para daqui a uns tempos.

A fotografia acima é de quando fiz 18 anos, parece que foi há séculos atrás. Lembro-me de não estar entusiasmada por fazer 18 anos (embora estivesse super entusiasmada pela festa que ia dar nessa noite com todos os meus amigos presentes). Fazer 18 anos é um grande marco, significa entrar na idade adulta, um mundo para o qual eu não me sentia preparada, e toda a responsabilidade que daí advém.

Costumava adorar o meu aniversário e toda a atenção que recebo mas, com o tempo, perdeu um pouco do seu charme. Agora é uma realização de que o tempo está a passar e estou a envelhecer (sim, tenho um pouco o síndrome de Peter Pan). Continuo a adorar fazer anos, de receber atenção e de o festejar, mas não gosto do que significa. Talvez quanto mais velha ficar mais gostarei de envelhecer e começarei a achar que estou mais sábia e todas essas coisas mas, por agora, só gostava de ficar jovem para sempre.

Só quis passar por aqui e dizer olá, espero que o vosso dia esteja a correr bem, o meu acabou de ficar melhor com um bolo de chocolate que a minha mãe trouxe (coitada pensava que me ia cantar os parabéns às 9h da manhã mas quando veio ao meu quarto eu já tinha ido para as aulas, esqueceu-se que eu tenho aulas à sexta).

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...